Brak informacji o poprzedniej stronie.

↰ powrót do programu studiów

Sylabusy w bazie:

Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I - |3100000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |3410000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Ochrona środowiska - ogólnoakademicki - II stopień - I - |1990000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych obowiązkowy| - Biologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |1870000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych 2020 obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |20920000-00-00 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych 2020 obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |20312020-10-06 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych 2020 obowiązkowy| - Biologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |19632021-03-14 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021_2] obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I i II st. magisterskich - |22742021-04-23 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021-22] OK obowiązkowy| - Biotechnologia - ogólnoakademicki - II stopień - I - |27312021-12-13 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021-22] OK obowiązkowy| - Ochrona środowiska - ogólnoakademicki - II stopień - I - |27362021-12-13 1
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych [2021_2] [2021-22] OK obowiązkowy| - Biologia - praktyczny - II stopień - I i II st. magisterskich - |27512021-12-13 1

wybrano: 2751


Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych

Sylabus zajęć

Informacje podstawowe

Kierunek studiów
Specjalność
-
Jednostka organizacyjna
Wydział Biologii
Poziom studiów
Forma studiów
Profil studiów
Profil ogólnoakademicki
Cykl dydaktyczny
-3
Języki wykładowe
Polski
Obligatoryjność
Obowiązkowy
Blok zajęciowy
Przedmioty nieprzypisane
Koordynator zajęć
dr hab. Adrian Surmacki, adrian@amu.edu.pl, dr hab. Rafał Zwolak, rzwolak@amu.edu.pl
Prowadzący zajęcia
dr hab. Adrian Surmacki, adrian@amu.edu.pl, dr hab. Rafał Zwolak, rzwolak@amu.edu.pl
Okres
Semestr -1
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
  • Zaliczenie z oceną
Liczba punktów ECTS

Cele kształcenia dla zajęć

1. Doskonalenie umiejętnoœci wyszukiwania literatury naukowej w oparciu o zasoby internetowe 2. Rozwijanie umiejętnoœci czytania ze zrozumieniem literatury naukowej w języku polskim i angielskim. 3. Rozwijanie zdolnoœci prezentowania wyników prac badawczych w formie wystšpień ustnych z użyciem programu MS Power Point. 4. Utrwalenie wiedzy na temat struktury oryginalnej publikacji naukowej oraz publikacji przeglšdowej. 5. Utrwalanie umiejętnoœci pisania publikacji naukowych w języku polskim i angielskim. 6. Wyrabianie umiejętnoœci czynnego udziału w dyskusji naukowej. 7. Rozwinięcie umiejętnoœci komunikacji i pracy w grupie

Wymagania wstępne

Znajomoœć specjalistycznego języka angielskiego na poziomie œrednio zaawansowanym. Umiejetnoœć obsługi przeglšdarek internetowych oraz pakietu MS Office

Efekty uczenia się dla zajęć

Symbol EU dla zajęć/przedmiotuPo zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:Symbole EK dla kierunku studiów
Efekt_01potrafi sprawnie wyszukiwać potrzebnych pozycji literaturowych korzystajšc z dostępnych baz danych oraz kolekcji e-czasopism
Efekt_02potrafi uzasadnić potrzebę korzystania z baz literaturowych
Efekt_03potrafi przedstawić strukturę pracy naukowej
Efekt_04potrafi zidentyfikować i nazwać typowe elementy składowe oryginalnej publikacji naukowej oraz przeglšdowej
Efekt_05potrafi przygotować krótki tekst popularnonaukowy w oparciu o dane literaturowe
Efekt_06w zespołach trzyosobowych potrafi przygotować tekst to czasopisma naukowego
Efekt_07zrecenzować wskazane prace zarówno z prasy popularnonaukowej jak i naukowej
Efekt_08umie opracować i zaprezentować wyniki prac badawczych przy użyciu programu MS Power Point
Efekt_09umie zinterpretować dane przedstawione w różnej formie
Efekt_10umie zabierać głos w dyskusji naukowej
Efekt_11potrafi obiektywnie oceniać wkład pracy własnej i innych w opracowanie artykułu

Treści programowe

Lp. Treści programowe dla zajęć/przedmiotu Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
1.

Przeglšd i obsługa baz danych i kolekcji e-czasopism dostępnych w zasobach Biblioteki Uniwersyteckiej

Efekt_01, Efekt_02
2.

Struktura różnego typu prac naukowych

Efekt_03, Efekt_04, Efekt_09
3.

Przygotowywanie tekstów naukowych i popularnonaukowych

Efekt_05, Efekt_06, Efekt_07, Efekt_09, Efekt_11
4.

Prezentacja wyników prac badawczych przy użyciu programu MS Power Point

Efekt_08, Efekt_10

Informacje dodatkowe

Metody i formy prowadzenia zajęć
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień
Wykład konwersatoryjny
Dyskusja
Praca z tekstem
Uczenie problemowe (Problem-based learning)
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metoda ćwiczeniowa
Pokaz i obserwacja
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Praca w grupach
Sposoby ocenianiaSymbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu
EK_1EK_2EK_3EK_4EK_5EK_6EK_7EK_8EK_9EK_10EK_11
Testxx
Projektxxxx
Esejx
Raportxxxxx
Prezentacja multimedialnax
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM
bardzo dobry (bdb; 5,0): Aktywny udział w zajęciach, znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 91 - 100%
dobry plus (+db; 4,5): Aktywny udział w zajęciach, bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 83 -91%
dobry (db; 4,0): Przeważnie aktywny udział w zajęciach, dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 75 - 82%
dostateczny plus (+dst; 3,5): Udział w zajęciach głównie w reakcji na zachęty prowadzącego, podstawowa wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 67 - 74%
dostateczny (dst; 3,0): Udział w zajęciach wyłącznie w reakcji na zachęty prowadzącego, podstawowa wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 59 - 66%
niedostateczny (ndst; 2,0): Brak udziału w zajęciach, pomimo zachęt ze strony prowadzącego, brak podstawowej wiedzy, umiejętności, kompetencji personalnych i społecznych, zrealizowanie projektów na poziomie poprawności poniżej 59%

Literatura

Wydawnictwa książkowe

    1. January Weiner: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2009

Nakład pracy studenta i punkty ECTS

Forma aktywności Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem15
Praca własna studenta:
Przygotowanie do zajęć7
Czytanie wskazanej literatury7
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp.7
Przygotowanie projektu7
Przygotowanie pracy semestralnej7
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia
SUMA GODZIN50
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU2

* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut