Brak informacji o poprzedniej stronie.
Przygotowanie do pisania i prezentowania prac naukowo-badawczych
Sylabus zajęć
Okres
Semestr -1
|
Forma zajęć / liczba godzin / forma zaliczenia
|
Liczba punktów ECTS
|
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu | Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: | Symbole EK dla kierunku studiów |
Efekt_01 | potrafi sprawnie wyszukiwać potrzebnych pozycji literaturowych korzystajšc z dostępnych baz danych oraz kolekcji e-czasopism | |
Efekt_02 | potrafi uzasadnić potrzebę korzystania z baz literaturowych | |
Efekt_03 | potrafi przedstawić strukturę pracy naukowej | |
Efekt_04 | potrafi zidentyfikować i nazwać typowe elementy składowe oryginalnej publikacji naukowej oraz przeglšdowej | |
Efekt_05 | potrafi przygotować krótki tekst popularnonaukowy w oparciu o dane literaturowe | |
Efekt_06 | w zespołach trzyosobowych potrafi przygotować tekst to czasopisma naukowego | |
Efekt_07 | zrecenzować wskazane prace zarówno z prasy popularnonaukowej jak i naukowej | |
Efekt_08 | umie opracować i zaprezentować wyniki prac badawczych przy użyciu programu MS Power Point | |
Efekt_09 | umie zinterpretować dane przedstawione w różnej formie | |
Efekt_10 | umie zabierać głos w dyskusji naukowej | |
Efekt_11 | potrafi obiektywnie oceniać wkład pracy własnej i innych w opracowanie artykułu |
Lp. | Treści programowe dla zajęć/przedmiotu | Symbol EU dla zajęć/przedmiotu |
1. |
Przeglšd i obsługa baz danych i kolekcji e-czasopism dostępnych w zasobach Biblioteki Uniwersyteckiej |
Efekt_01, Efekt_02 |
2. |
Struktura różnego typu prac naukowych |
Efekt_03, Efekt_04, Efekt_09 |
3. |
Przygotowywanie tekstów naukowych i popularnonaukowych |
Efekt_05, Efekt_06, Efekt_07, Efekt_09, Efekt_11 |
4. |
Prezentacja wyników prac badawczych przy użyciu programu MS Power Point |
Efekt_08, Efekt_10 |
Metody i formy prowadzenia zajęć | |
---|---|
Wykład z prezentacją multimedialną wybranych zagadnień | |
Wykład konwersatoryjny | |
Dyskusja | |
Praca z tekstem | |
Uczenie problemowe (Problem-based learning) | |
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych) | |
Metoda ćwiczeniowa | |
Pokaz i obserwacja | |
Demonstracje dźwiękowe i/lub video | |
Praca w grupach |
Sposoby oceniania | Symbole EK dla modułu zajęć/przedmiotu | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
EK_1 | EK_2 | EK_3 | EK_4 | EK_5 | EK_6 | EK_7 | EK_8 | EK_9 | EK_10 | EK_11 | ||
Test | x | x | ||||||||||
Projekt | x | x | x | x | ||||||||
Esej | x | |||||||||||
Raport | x | x | x | x | x | |||||||
Prezentacja multimedialna | x |
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM | |
---|---|
bardzo dobry (bdb; 5,0): | Aktywny udział w zajęciach, znakomita wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 91 - 100% |
dobry plus (+db; 4,5): | Aktywny udział w zajęciach, bardzo dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 83 -91% |
dobry (db; 4,0): | Przeważnie aktywny udział w zajęciach, dobra wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 75 - 82% |
dostateczny plus (+dst; 3,5): | Udział w zajęciach głównie w reakcji na zachęty prowadzącego, podstawowa wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 67 - 74% |
dostateczny (dst; 3,0): | Udział w zajęciach wyłącznie w reakcji na zachęty prowadzącego, podstawowa wiedza, umiejętności, kompetencje personalne i społeczne, zrealizowanie wszystkich projektów na poziomie poprawności 59 - 66% |
niedostateczny (ndst; 2,0): | Brak udziału w zajęciach, pomimo zachęt ze strony prowadzącego, brak podstawowej wiedzy, umiejętności, kompetencji personalnych i społecznych, zrealizowanie projektów na poziomie poprawności poniżej 59% |
Wydawnictwa książkowe
Forma aktywności | Średnia liczba godzin* na zrealizowanie aktywności | |
---|---|---|
Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem | 15 | |
Praca własna studenta: | ||
Przygotowanie do zajęć | 7 | |
Czytanie wskazanej literatury | 7 | |
Przygotowanie pracy pisemnej, raportu, prezentacji, demonstracji, itp. | 7 | |
Przygotowanie projektu | 7 | |
Przygotowanie pracy semestralnej | 7 | |
Przygotowanie do egzaminu / zaliczenia | ||
SUMA GODZIN | 50 | |
LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU ZAJĘĆ/PRZEDMIOTU | 2 |
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut